• پنجره متریال را باز کنید و یک متریال جدید انتخاب کنید- پارامتر Diffuse آن را به رنگ قهوه سوخته تغییر دهید.سپس در تب Specular Highlights پارامتر specular level را 90 و Glossiness را 70 قرار دهید.
• به قسمت Maps رفته و پارامتر Bump را عدد 30 قرار دهید ، سپس روی دکمه روبه رویه آن (None ) کلیک کنید و گزینه Noise را انتخاب کنید – در تب coordinates پارامتر X و Y را در قسمت Tiling به عدد 2 تغییر دهید و در تب Noise parameter ، Noise type را روی Fractal بگذارید.
• به قسمت Maps برگردید و Reflection را به عدد 30 تغییر دهید –روی دکمه None کلیک کنید و گزینه Reflect/Refract را انتخاب کنید . در قسمت Size عدد 100 را مشاهده می کنید که این عدد برای رندر گرفتن سریع و آسان مناسب است ، برای جزئیات بیشتر و کیفیت بهتر عدد Size را می توانید 200 بگذارید. مقدار Blur offset را به 0.01 تغییر دهید ( این کار به صورت نامحسوس انعکاس شما را تیره و مات می کند)
• به قسمت Maps برگردید و Reflection دیگری را انتخاب کنید و مقدار آن را 40 بگذارید هر چه این عدد بیشتر باشد آب زلال تر به نظر می رسد. روی دکمه None کلیک کنید و گزینه Raytrace را انتخاب کنید – در پایین و در تب BackGround مربع سیاه رنگ را انتخاب کنید.
• حال به محیطی برای نشان دادن آب نیاز داریم : یک Plane به ابعاد 150*150 بکشید و segment های آن را 1 بگذارید ، مطمئن شوید در قسمت پایین Generate mapping coords روشن باشد . یک کپی از Plane بگیرید و آن را -40 روی محور Z پایین ببرید. سپس یک کره (Sphere) و دو نور (Omni light) در صفحه قرار دهید و Shadow cast نور ها را روشن نکنید.
• متریال آب را که درست کده بودید روی Plane بالاتر اجرا کنید .سپس یک متریال جدید را انتخاب کنید ودرپارامتر Diffuse روی دکمه None کلیک کنید و Bitmap را انتخاب کنید و سطحی مناسب برای زمین انتخاب کنید (متریال زمین) و متریال را بر روی plane پایین تر ثبت کنید. دوباره متریالی جدید انتخاب کنید Diffuse آن را به رنگ سفید تغییر دهید و در قسمت Maps –Reflection را عدد 10 قرار دهید و دکمه None را کلیک کنید و گزینه Reflect/Refract را انتخاب کنید و متریال را بر روی کره اعمال کنید.
• حال برای دادن یک مقدار تیرگی به کار به محیط مه (Fog)اضافه می کنیم برای این کار به منوی Rendering environment بروید (دکمه 8 یا * کیبرد) در تب Atomosphere دکمه Add را کلیک کنید و Fog را انتخاب کنید . پایین تر در قسمت Fog parameters - Type را روی Layered بگذارید –در قسمت Layered پارامتر Top را 0 و Bottom را -40 و Density را 200 بگذارید .
در حال حاضر به یک آسمان نیاز داریم == در همین پنجره و در Environmet Map آسمان مورد نظر خود را قرار دهید
موفق باشید
...............
می پسندم 0 نمی پسندم 0
این مطلب در تاریخ: 15 / 1 / 1391 ساعت: 18:52 منتشر شده است
برچسب ها : آموزش ساختن سطح آب در 3Dmax,