>

دانلود پاورپوینت بنای ایوان کرخه

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

موضوعات

نویسندگان

آخرین نطرات کاربران

Janetguawl - - 1397/11/12
سودا - ببخشید این موزه کجاس؟
پاسخ: با سلام دوست عزیز این موزه برای مکان خاصی نیست، طراحی شده مهندسین سایت بروزکد هستش. - 1395/8/14
elik - مجتمع اداری تجاری - 1394/8/3/broozkad
payam_mb - دمت گرم - 1394/7/17/broozkad
nazanin - سلام پلان کودکستان نما برش سایت پلان پرسپکتیو داخلی و خارجی داشته باشه - 1393/12/14/broozkad
احمد عذاراصل - دانلود پروژه معماری سیرتحول هتل در جهان
- 1393/11/16
سهراب احسانی - با عرض سلام و خسته نباشید
من به عنوان مترون یک بیمارستان در کرمانشاه خواستار طراحی یک بخش icu در فضای 750 متر مربع با به تخت بستری هستم.
با تشکر فراوان
منتظر جوابتون هستم
پاسخ:دوست عزیز جهت هماهنگی بهتون ایمیلی زده میشه - 1393/11/16/broozkad
قیمت پرینتر - ممنون از سایت عالیتون
لایک دارین
مرسی - 1393/11/8
ali - - 1393/10/1/broozkad
سلیمی - سلام تبریک میگم وب بسیار خوبی دارید
موفق باشید
یا حق - 1393/9/28

امکانات جانبی

دانلود پاورپوینت بنای ایوان کرخه

بازدید: 6353

دانلود پاورپوینت بنای ایوان کرخه

—شاپور دوم ساساني(379-309) در25 كيلومتري غرب شوش بر ساحل راست رودخانه كرخه يك شهر جديد شاهي بنا كرده كه در متن پهلوي شهرستانهاي ايران از اين شهر بنام(ايران كردشاپور)نام برده است يعني شهري كه شاپور ساخته است و امروزه ان را ايوان كرخه گويند.

—تاريخ بناي مورد نظر نامشخص است ، اين بنا مي توانسته در عهد شاپور دوم (379-309) بنا شده باشد و يا به هنگام پي افكني مجددشهر بوسيله قباد اول (531-488)

دانلود پاورپوینت بنای ایوان کرخه

توضیحات: پاورپوینت بنای ایوان کرخه

مقدمه:

—شمال و شرق خوزستان را سلسله جبال زاگرس فرا گرفته است كه ارتفاعات آن در جهت جنوب غربي كاهش مي يابد، به طوري كه در نواحي جنوبي تر به صورت تپه ماهورهايي نمايان مي شود. استان خوزستان را از نظر پستي و بلندي مي توان به دو منطقه كوهستاني و جلگه اي تقسيم كرد. منطقه كوهستاني در شمال و شرق استان قرار گرفته و منطقه جلگه اي آن از جنوب دزفول ، مسجد سليمان ، رامهرمز و بهبهان آغاز شده و تا كرانه هاي خليج فارس و اروند رود ادامه مي يابد. استان خوزستان داراي آب و هواي مختلف است

— اب و هواي نيمه بياباني كه شهرهاي آبادان ، خرمشهر،ماهشهر ، هنديجان ، دشت آزادگان و نواحي دزفول ، بهبهان ، رامهرمز ، شوشتر و نواحي شمال اهواز را در بر مي گيرد. آب وهواي استپ گرم كه نواحي شمال دزفول ، بهبهان ، رامهرمز، شوشتر و شمال اهواز را در بر مي گيرد.

استان خوزستان تحت تاثير سه نوع باد قرار دارد:

—اولين باد، جريان سرد نواحي كوهستاني و دومين باد( شرجي)، جريان گرم و رطوبتي از خليج فارس است كه به سوي جلگه مي وزدو هميشه مقداري شن و خاك و رطوبت همراه دارد. بر اساس داده هاي ايستگاههاي سينوپتيك استان خوزستان استان خوزستان در سال 1375 ، حداقل مطلق درجه حرارت 2- درجه سانتي گراد و حداكثر مطلق درجه حرارت با 40/50 درجه سانتي گراد در اهواز گزارش شده است.

 

جغرافياي تاريخي استان

—استان خوزستان يكي از كهن ترين سرزمين هاي تمدن بشري است. اين تمدن در 6000 سال پيش در شوش پديد امد ، هزار سال بعد دولت مقتدر ايلام در شوش پايه گذاري شد و 3000 سال پيش از ميلاد، دولت ايلام توسط آشوريان منقرض گرديد. در سال 640 ق.م شوش به دست آشوري ها تسخير و به دو بخش تقسيم شد. قسمت شمالي يعني انزان به دست پارسها افتاد و قسمت جنوبي ان به تصرف آشور در آمد.در تابستان سال 538 ق.م كوروش هخامنشي به بابل لشكر كشيد و با شكست بابل كليه خاك ايلام جزو متصرفات هخامنشي گرديد و شهر شوش به عنوان يكي از پايتختهاي هخامنشي برگزيده شد . داريوش هخامنشي در حدوود سال 521 ق.م شوش را به مركز شاهنشاهي خود تبديل كرد و در آن كاخ باشكوهي از سنگ به نام هديش احداث كرد . در زمان خشايار شاه پايتختهاي ايران از جمله شوش به اوج عظمت و رونق رسيدند. با حمله اسكندر دوران اوج و شكوه سلطنت خيره كننده هخامنشيان به پايان رسيد. در سال 333ق.م اسكندر بر هخامنيان پيروز شد و شهر بابل و شوش را با ذخاير بسيار ارزشمند طلا و نقره تصرف كرد . پس از فوت اسكندر در بابل جانشينان او در ايران دولت سلوكيان را تشكيل دادند. در سال 187 ق.م در اثر ضعف دولت سلوكي پارس و خوزستان متحد شدند و از دولت سلوكي جدا شدند. مهرداد اول اشكاني 137- 171 ق.م نيز " دقريوس" شاه سلوكي را در جنگي شكست داد و شخصي به نام كامثاسكير را كه از خاندان اشكاني بود به حكومت خوزستان منصوب كرد. با قدرت گرفتن ساسانيان اين ناحيه روبه عمران و آباداني گذاشت . شهر جندي شاهپور با دانشكده بسيار معروف نيز از شهرهايي است كه در اين دوران از رونق و شكوفايي چشمگيري برخوردار بوده است.

 

—پس از شكست يزدگرد سوم در جنگ معروف نهاوند، ايرانيان به مرور به دين اسلام گرويدند. از سال 17 ه.ق در عهد خلافت عمر كشور گشايي مسلمانان به پيروزي تازه اي دست يافته بود ، بصره به عنوان يكي از حاكم نشينها و نايب الحكومه انتخاب شد. مهمترين و خونين ترين واقعه نخستين قرن اسلام در خوزستان ، قيام توده هاي بدوي و روستاييان عرب و ايراني بود كه زير لواي خوارج يا ارزقيان سر به شورش برداشتند. حجاج بن يوسف در سال 78 ه ق اين قيام را با بي رحمي و سنگدلي سركوب كرد . قيام ديگري نيز در سالهاي 249 ه.ق به رهبري صاحب الزنج خوزستان را فرا گرفت.در اواسط سده سوم ه- ق دولت عباسيان رو به انحطاط گذاشت و زمينه رشد قيام ايرانيان به رهبري يعقوب ليث صفاري فراهم شد. يعقوب ليث از سيستان علم استقلال برافراشت و در شوال سال 261 ه- ق فارس را تسخير و به سرعت حمله به بغداد را   ( مقر خلافت عباسيان ) آغاز كرد، ولي بلافاصله به شوش و شوشتر عقب نشيني كرد.در سال 288 ه- ق عمروليث جانشين يعقوب در خوزستان به قتل رسيد. در سال 326 ه- ق معز الدوله ديلمي ، كرمان و خوزستان را تصرف كرد . با روي كار آمدن سلجوقيان ابو كاليجاد ديلمي به حكومت خوزستان منصوب شد و در سال 434ه- ق با همين سمت در گذشت. از اين سال تا سال 845 ه0ق به ترتيب خوارزمشاهيان ، خاندان شلمه افشار، اتابكان فارس ، آل مظفر ، آل جلاير و تيموريان بر تمام يا قسمتي از خوزستان حكم راندند.

—در سال 845 ه- ق جنبش مذهبي ديگري به عنوان شعشعيان در اين نواحي شكل گرفت. رهبراين جنبش سيد محمد مشعشع ادعاي مهدويت داشت و از اين زمان خوزستان به دو ناحيه عرب نشين و غير عرب نشين تقسيم شد. در سال 872ه- ق سلسله ايلخانان به دست آق قو يونلوها منقرض شد و سيد محسن فرزند سيد محمد مشعشع از اوضاع آشفته ناشي از آن استفاده كرد و بر سراسر خوزستان مسلط شد. پادشاهان صفوي چندين بار براي سركوب مشعشعيان و افشار به خوزستان لشكر كشيدندو هر بار پس از سركوب آنها ابقا كردند . با انقراض صفويان  به دست محمود افغان خوزستان همچنان به تهماسب ميرزا جانشين پادشاه شكست خورده صفوي وابسته باقي ماند و محمد افغان براي دست يافتن به اين ناحيه در سال 1136 ه- ق لشكري به اين ناحيه گسيل داشت ولي نتيجه اي نگرفت. نادر شاه ، افغانهارا از اصفهان بيرون راندو در بهار سال 1142 ه- ق از راه فارس و كهكيلويه روانه خوزستان شد.

 

—پس از قتل نادر، خاندان مشعشعي بار ديگر به رياست موسي مطلب هويزه را به تصرف در آوردند. مشعشعها پس از استقرار در هويزه به سوي شوشتر ، دزفول و شوش روي آوردند و با طايفه آل كثير جنگيدند و نواحي مزبور را تصرف كردند. در همين دوران كريم خان زند پس از ده سال كشمكش و جدال قدرت را به دست گرفت . پس از درگذشت كريم خان زند بار ديگر خوزستان دچار هرج و مرج شد . در زمان فتحعلي شاه قاجار خوزستان به دو بخش شمالي شامل شوشتر ، دزفول و هويزه جزء كرمانشاهان ، به محمدعلي ميرزاي دولت شاه سپرده شدو بخش جنوبي آن شامل رامهرمز ، فلاحيه و هنديجان جزء فارس به حسينعلي ميرزاي دولت شاه شاهزاده مقتدر قاجاري دوباره براي سركوب مخالفين به خوزستان لشكر كشيد. در زمان همين شاهزاده بند معروف ميزان در شوشتر باز سازي شد و آب به شاخه شطيط و نهرداران جريان يافت.

 

کلیات بنای ایوان کرخه

—شاپور دوم ساساني(379-309) در25 كيلومتري غرب شوش بر ساحل راست رودخانه كرخه يك شهر جديد شاهي بنا كرده كه در متن پهلوي شهرستانهاي ايران از اين شهر بنام(ايران كردشاپور)نام برده است يعني شهري كه شاپور ساخته است و امروزه ان را ايوان كرخه گويند.

—تاريخ بناي مورد نظر نامشخص است ، اين بنا مي توانسته در عهد شاپور دوم (379-309) بنا شده باشد و يا به هنگام پي افكني مجددشهر بوسيله قباد اول (531-488)

—

 

توصيفي از بنا

—توصيفي از بنا ،در رابطه با دقت كاملا توجيه شده اي در مورد مسئله بازسازي تصوري پوشش ،اخيرا بوسيله بوشارلا(1978 صفحات 284-282) انجام شده است، به نظر ما مرجح است كه متن او در اين مورد را عرضه كنيم:

—كاخ در گوشه جنوب شرقي شهر واقع شده است.آثار بر روي ديوار شرقي مستقر هستند در اين محل تو نشستگي با چندين متر عمق به طول حدودا 80 متر را طرح مي كند.

—نقشه

—نقشه : فقط بخش اندكي از بنا باقي مانده است .به موازات ديوار ،بناي بلند 55 متري وجود دارد كه در آن سه اتاق قابل تميز هستند:در مركز ،يك سرسراي مربع به ضلع 7متركه در شمال و جنوب با دو سرسراي مستطيل (9متر*17متر) همجوار است.در روي ديوار شرقي ،تنها تنها ديوار حفاظت شده تا امروز حركت قوسهاي عرضي به عرض 60/1متر با فاصله 72/1 تا 58/1 متر مشهود است . در فاصله بين قوسها ،ديوار داراي پنجره هاي باريكي است كه پايه آنها اندكي بالاتر از پاكار قوسها است.

 

ودیگر توضیحات..................................

 

 

تعداد صفحات پروژه:45

 

دانلود پروژه در این صفحه

 


می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: 19 / 9 / 1393 ساعت: 14:42 منتشر شده است

برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 567
کل نظرات کل نظرات : 118
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 338

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 250
بازدید دیروز بازدید دیروز : 66
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 25
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 7
آي پي امروز آي پي امروز : 83
آي پي ديروز آي پي ديروز : 22
بازدید هفته بازدید هفته : 32068
بازدید ماه بازدید ماه : 112587
بازدید سال بازدید سال : 184813
بازدید کلی بازدید کلی : 2025309

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.144.42.196
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

 سایت بروزمعماران برتر
(خوش آمدید) بازدید کنندگان محترم درانتهای هر بازدید نظر های خود را ذکر فرمایید"با تشکر......... (مدیر : admin)

مطالب پربازدید

دانلود پروژه های معماری دانلود پروژه های معماری
دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1) دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1)
دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل) دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل)
دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت
دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا
دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای
دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان) دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان)
دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت
دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg
دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها
دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2  پاورپوینت دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2 پاورپوینت
دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری
ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس
دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل
دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت
دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر
دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت
دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1 دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1
دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا
پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



پشتیبانی

جلوگیری از کپی کردن مطالب

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند