>

دانلود نقشه های کامل کلیسا 3

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

موضوعات

نویسندگان

آخرین نطرات کاربران

Janetguawl - - 1397/11/12
سودا - ببخشید این موزه کجاس؟
پاسخ: با سلام دوست عزیز این موزه برای مکان خاصی نیست، طراحی شده مهندسین سایت بروزکد هستش. - 1395/8/14
elik - مجتمع اداری تجاری - 1394/8/3/broozkad
payam_mb - دمت گرم - 1394/7/17/broozkad
nazanin - سلام پلان کودکستان نما برش سایت پلان پرسپکتیو داخلی و خارجی داشته باشه - 1393/12/14/broozkad
احمد عذاراصل - دانلود پروژه معماری سیرتحول هتل در جهان
- 1393/11/16
سهراب احسانی - با عرض سلام و خسته نباشید
من به عنوان مترون یک بیمارستان در کرمانشاه خواستار طراحی یک بخش icu در فضای 750 متر مربع با به تخت بستری هستم.
با تشکر فراوان
منتظر جوابتون هستم
پاسخ:دوست عزیز جهت هماهنگی بهتون ایمیلی زده میشه - 1393/11/16/broozkad
قیمت پرینتر - ممنون از سایت عالیتون
لایک دارین
مرسی - 1393/11/8
ali - - 1393/10/1/broozkad
سلیمی - سلام تبریک میگم وب بسیار خوبی دارید
موفق باشید
یا حق - 1393/9/28

امکانات جانبی

دانلود نقشه های کامل کلیسا 3

بازدید: 7007

دانلود نقشه های کامل کلیسا 3

دانلود نقشه های کامل کلیسا 3

توضیحات:نقشه های کامل کلیسا 3

واژه کلیسا(یونانی:εκκλησία به معنی گردهمایی) به اجتماع انسان‌هایی که با یک‌دیگر جمع شده‌اند؛ و عقاید مذهبی مشترکی دارند، اشاره می‌کند اما در اصطلاح به مکان عبادت مسیحیان اطلاق می‌شود. کلیسای کاتولیک رم، کلیساهای ارتدکس و کلیساهای انگلیکان دارای نظام اسقفی هستند؛ که در آن اختیارات کلیسا در دست اسقفها و روحانیون است. در کلیساهای جماعتی، مرجع نهایی تصمیم‌گیری در کلیسا جماعت محلی است. در کلیساهای مشایخی سیستم اداره کلیسا از طرف جماعت محلی به هیأت رهبران یا مشایخ واگذار می‌گردد و تصمیمات از طریق پارلمان و شورا اتخاذ می‌شود.

 
نمای داخلی یک کلیسا در بلژیک

کلیسای سن پتر در واتیکان، کلیسای سامبا در تفلیس ، پایتخت گرجستان دومین کلیسای بزرگ جهان [۱] ، کلیسای سن جان در نیویورک و کلیسای باسیلیسیا در ساحل عاج از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان هستند.ایاصوفیه در استانبول کنونی در سال ۵۳۷ بزرگ‌ترین کلیسای جهان به شمار می‌رفت.

گونه‌های ساختمان‌های مذهبی در دین‌های گوناگون عبارت‌اند از:

به طور مثال:

سیاه کلیسا یا قره کلیسا یا کلیسای تادئوس مقدس[۱] یا کلیسای طاطاووس، نام کلیسایی تاریخی در استان آذربایجان غربی ایران است.

این کلیسا در۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده‌است.[۱] در تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۰۸، مجموعه سیاه کلیسا یا قره کلیسا، شامل سه کلیسای اصلی با نام‌های سیاه کلیسا یا قره کلیسا یا سنت تادئوس، سنت استپانوس و زور زور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

نام کلیسا در گذشته و حال

این کلیسا در زبان ارمنی سورپ تاوئی وانک یعنی کلیسای مقدس تاتووس نامیده می شد . مورخان سده ی هشتم هجری به بعد گاهی به مناسبتی یادی از کلیسای تادئوس کرده اند و آن را قراکلیسا نامیده اند .چون قسمت خاوری بنای کلیسا با سنگ سیاه ساخته شده است. برخی بر این پندارند که معنی قراکلیسا ، کلیسای سیاه است (قرا در زبان ترکی به معنی سیاه است ) . ولی باید به این نکتهً تاریخی توجه داشت که زبان مردم آذربایجان تا قبل از نفوذ زبان ترکی ، زبان آذری (زبان باستانی آذربایجان )بوده است . مطمئناً در ادوار پیش از سدهً هشتم هجری قمری کلیسای تاتووس (طاطاووس تادئوس) نامی دیگر داشته است . در گویش های تاتی و هرزنی که از زبان آذری می باشند واژه های کله یا کالا به معنی بزرگ است. قرا در زبان ترکی آذری به معنی بزرگ است و خود تغییر یافتهً واژهً «کلان» است. بنابراین قرا کلیسا در اصل «کارا کلیسا» یا «کالا کلیسا» بوده است . این مطلب از آنجا تایید می شود که ارمینان به دیرها ، مجتمع فرهنگی ، هنری، ادبی و دینی «وانک» می گویند .وانک تاتوس همانند سایر وانک های ارمنیان ، محل اجتماع طلاب و خطاطان و خوش نویسان ، فلاسفه و مورخان و دانشمندان بود و کتابخانهً وانک نیز مورد استفادهً آنان قرار می گرفت و کلمهً وانک با مفهوم نام آذری کلیسا «کارا» کاملاً مطابقت دارد . و هم اکنون نیز این کلیسا به نام «قرا کلیسا » یا« قره کلیسا » معروف است.

آدرس کلیسا

این کلیسا در شمال غرب ایران در استان آذربایجان غربی ناحیهً به به جیک چالدران و در قریهً «قره کلیسا» در 20 کیلومتری شمال شرقی سیه چشمه (چالدران) و هفت کیلومتری شمال جاده چالدران به قره ضیاء الدین قرار دارد .و همچنین در جنوب ماکو واقع است .

پیشینهً تاریخی

تاریخ ساخت این کلیسا بنا به روایت «موًسس خورناتسی » مورخ مشهور ارامنه به اوایل دورهً مسیحیت برمی گردد . بدین ترتیب که کلیسای مورد نظر بر روی آرامگاه طاطاوس مقدس که از مبشرین دین مسیحیت بود بنا شده است . از سال 1243 م نام کلیسای طاطاوس مقدس متناوباً در آثار و کتب مختلف ، به ویژه مجامع مذهبی ارامنه به چشم می خورد . در طول سالیان دراز این کلیسا بارها از سوی صاحبان قدرت غارت شده و نیز به سبب بلایای طبیعی چون زلزله ، آسیب فراوانی دیده است . کلیسای طاطاوس از دو بخش قدیمی سیاهرنگ و بخش جدید سفیدرنگ تشکیل شده است که هر یک تاریخچه ای دارند . نخستین بار هنگام حملهً چنگیزخان مغول بخش وسیعی از قره کلیسا تخریب شده اما در زمان حکومت هولاکوخان این کلیسا به همت خواجه نصرالدین طوسی مرمت گردید . همچنین بر مبنای کتیبه ای که در کنار محراب بخش قدیمی کلیسا موجود است ، در قرن 14 میلادی (سال 1391 میلادی) زلزلهً مهیبی بنای این کلیسا را تخریب می کند و بنای موجود توسط اسقف زاکاریا دو تن از برادران او به نام های پطروس و سرکیس در دورهً زمانی 10 ساله تعمیر و بازسازی شده و در سال 1401 میلادی بار دیگر درهای کلیسا به روی زائرین گشوده می شود . همچنین کلیسا در سال 1691 میلادی با سنگ های سیاه و در سال 1810 میلادی به دستور «سیمون بزنونی» اسقف ماکو با سنگ های سفید بازسازی گردید. سیمون بزنونی دستور داد تخته سنگ هایی از مرمر سفید از منطقهً «قرخ بولاغ» و«شاورشان» (ماکو) به محل کلیسا حمل کنند و در ضلع باختری کلیسای کهن به بازسازی کلیسای قدیمی بپردازند . ساختمان جدیدتر کلیسا در دوران قاجار به فرمان عباس میرزای ولیعهد به بخش قدیمی تر الحاق می گردد . کلیسای جدید با سنگ های سفید و حجاری هایی بی نظیر ، الهام گرفته از کلیسای اچمیادزین ارمنستان که مهمترین و اولین کلیسای ارامنه می باشد تزیین شده است . هر چند مراحل ساختن این کلیسا به علت مرگ عباس میرزا ناتمام ماند.[۶]

توصیف قره کلیسا

قره کلیسا ویژیگی های منحصر به فردی دارد . تکنیک و حجم پردازی در بنای قره کلیسا در نوبهً خود از کم نظیرترین پرداخت های هنرهای تجسمی است . باتوجه به ویژیگی های معماری در این بنای تار یخی ،وجود دیوارهای دفاعی پیرامون کلیسا و وردی اصلی آن ، این بنا حکم قلعه نیز دارد .در چهار جهت قلعه پنج برج دیده بانی به شکل یک قوس قرار گرفته است . کلیسای جامع طاطاوس مقدس شامل مجموعه ای از فضاهای جانبی مشتمل بر دو حیاط شرقی و غر بی و 47 اتاق می باشد که به راهبان ، طلبه ها ، محققان و نویسندگان ،نگهبانان کلیسا و کتابخانهً آن تعلق داشته است . علاوه بر آن زیرزمین کوچکی نیز در زیر اتاق ها قرار دارد و فضاهای کوچکی نظیر ناهارخوری ، آشپزخانه ، آسیاب ،عصار خانه ،دخمه ای برای نگهداری غذا و فضاهای دیگری در حیات جانبی غربی می باشد . همچنین اگر به مقطع کلیسای طاطاوس نظری بیفکنیم ، تمام بنا به صورت یک ساختمان واحد دیده می شود . برخلاف معابد اولیهً ارامنه که به شکل مربع است ، این کلیسا مستطیل شکل است . قسمت شرقی آن با سنگ سیاه ساخته شده و تنها قسمتی است که از زلزله 1391 میلادی محفوظ ماند و شامل محراب و اتاق های جنبی 70/4*4 متر و محوطه جلو محراب و گنبدی کوچک است . همچنین مقبره سن دختر شاهزادهً ارمنی ، دختر پادشاه ساندوک ، که به سبب عقیده اش به مسیحیت به شهادت رسید بر بالای تپه ای در مجاورت کلیسا قرار دارد . در محوطهً داخلی کلیسا چندین سنگ قبر و نیز یک حوض سنگی وجود دارد و نقش برجسته های فراوانی برروی دیوارهای بیرونی کلیسا نقش بسته اند . سقف محراب کلیسا نیز با سنگ های مرمر سیاه و سفید به شکل زیبا تزیین شده است . در محوطه داخلی کلیسا در روی دیوار محلی برای روشن کردن شمع وجود دارد . قسمت های کلیسا : 1- کلیسای اصلی 2- برج ناقوس 3- ورودی 4- برج 5- حیاط شرقی 6- حیاط غربی 7- انبار[۷]

کاربری کلیسا

این کلیسا به عنوان اولین کلیسای جامع جهان مسیحیت شناخته می شود . گفتنی است ارامنه هر سال در روزهای آخر تیرماه و هفتهً اول مرداد ماه که مصادف با قتل طاطاوس مقدس و پیروان مسیحی اوست در قره کلیسا مراسم خاصی برپا می دارند . این مراسم در چهارم مردادماه هرسال برابر با 26 ژوئن میلادی با حضور ارمینان و تعدادی از سفرای کشورهای مسیحی در ایران برگزار می شود . وضعیت موجودی کلیسا :این کلیسا به غیر از مراسمی که ارامنه هر سال در آن برگزار می کنند، همه روزه پذیرای مسافران ، گردشگران و بازدیدکننده گان داخلی و خارجی می باشد و به جهت برگزاری مراسم ارامنه در آن از سوی سازمان میراث فرهنگی تمهیداتی جهت جلوگیری از تخریب و حفظ و نگهداری بنا و همچنین رفاه حال مسافران اندیشیده شده است . شامل بلیط فروشینگهبانی دفتر فنیمهمانسرادفتر اسقف خلیفه گری ارامنهآشپزخانه -مکانی برای عرضهً هدایا[۸]

تاریخچه

Saint Thaddeus Monastery By Amir.jpg

 
 

سیاه کلیسا یا قره کلیسا در ناحیه به‌به‌جیک شهرستان چالدران. در سال ۶۴۴ یا ۶۴۵ هجری قمری تجدید بنا شد. فرمان شاه عباس اول صفوی در حمایت از ارمنیان بر روی سردر آن دیده می‌شود. عباس میرزا ولیعهد فتح‌علی‌شاه نیز تزئیناتی بر آن افزوده‌است.

سیاه کلیسا یا قره کلیسا، مزار تادئوس (طاطاووس) مقدس یکی از حواریون عیسی مسیح است. به استناد منابع تاریخی بخشی از ارمنیان پیرو دین زرتشت بوده‌اند و بخشی نیز آئین مهرپرستی داشته‌اند. برای نخستین بار در سال ۴۳ میلادی دو نفر از حواریون به نام‌های طاطاوس و بارتولومئوس از شمال بین‌النهرین گذشته و برای رساندن پیام مسیح وارد این مناطق می‌شوند.

«تادئوس مقدس» که یکی از حواریون عیسی مسیح و از بنیان‌گذاران کلیسای حواری ارمنی است، در سال ۶۶ میلادی بخاطر بشارت مسیحیت به قتل رسید. مقبره وی در سیاه کلیسا یا قره کلیسا قرار دارد و به صورت یکی از زیارتگاه‌های مهم ارمنیان از آن یاد می‌شود. در داخل این کلیسا دالان‌هایی تعبیه شده‌اند که برای آزوقه سربازان و افراد کلیسا بوده است. هر ساله در سوم مرداد مسیحیان زیادی جهت انجام مراسم خاص این روز از سراسر جهان به آن سفر می‌کنند و در اطراف کلیسا چادر زده و اقامت می‌کنند. سر کشیک کلیسای تبریز، امین مسیحیان خارجی می‌باشد که همه ساله مبالغی جمع‌آوری ودر اختیار او گذاشته می‌شود. تا صرف این بنا و مسیحیان ایران شود.[۹][۱۰]

نوع محل

این کلیسا در منطقهً کوهستانی چالدران که مرتفع ترین منطقهً استان آذربایجان غربی است قرار دارد . ساختمان کلیسا در بلندی کم ارتفاعی واقع است (دامنهً کوه) و از طرف مشرق بر درهً کم عمقی که در آن نیز رودی جاری است مشرف است. این کلیسا در سطحی به مساحت 150*200 متر ساخته شده است و با دیوارهای برج و بار وداری محصور گشته و شباهت بسیاری به کلیسای اچمیاد زین در ایروان دارد .

 

 

دانلود نقشه ها در این صفحه

 

 


می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: 19 / 11 / 1393 ساعت: 20:45 منتشر شده است

برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 567
کل نظرات کل نظرات : 118
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 338

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 224
بازدید دیروز بازدید دیروز : 4
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 22
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز آي پي امروز : 75
آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
بازدید هفته بازدید هفته : 1850
بازدید ماه بازدید ماه : 28880
بازدید سال بازدید سال : 72030
بازدید کلی بازدید کلی : 1912526

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 40.77.167.1
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

 سایت بروزمعماران برتر
(خوش آمدید) بازدید کنندگان محترم درانتهای هر بازدید نظر های خود را ذکر فرمایید"با تشکر......... (مدیر : admin)

مطالب پربازدید

دانلود پروژه های معماری دانلود پروژه های معماری
دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1) دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1)
دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل) دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل)
دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت
دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا
دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای
دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان) دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان)
دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg
دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت
دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها
دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2  پاورپوینت دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2 پاورپوینت
دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری
ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس
دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل
دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت
دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر
دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت
دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1 دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1
دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا
پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



پشتیبانی

جلوگیری از کپی کردن مطالب

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند