>

دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

موضوعات

نویسندگان

آخرین نطرات کاربران

Janetguawl - - 1397/11/12
سودا - ببخشید این موزه کجاس؟
پاسخ: با سلام دوست عزیز این موزه برای مکان خاصی نیست، طراحی شده مهندسین سایت بروزکد هستش. - 1395/8/14
elik - مجتمع اداری تجاری - 1394/8/3/broozkad
payam_mb - دمت گرم - 1394/7/17/broozkad
nazanin - سلام پلان کودکستان نما برش سایت پلان پرسپکتیو داخلی و خارجی داشته باشه - 1393/12/14/broozkad
احمد عذاراصل - دانلود پروژه معماری سیرتحول هتل در جهان
- 1393/11/16
سهراب احسانی - با عرض سلام و خسته نباشید
من به عنوان مترون یک بیمارستان در کرمانشاه خواستار طراحی یک بخش icu در فضای 750 متر مربع با به تخت بستری هستم.
با تشکر فراوان
منتظر جوابتون هستم
پاسخ:دوست عزیز جهت هماهنگی بهتون ایمیلی زده میشه - 1393/11/16/broozkad
قیمت پرینتر - ممنون از سایت عالیتون
لایک دارین
مرسی - 1393/11/8
ali - - 1393/10/1/broozkad
سلیمی - سلام تبریک میگم وب بسیار خوبی دارید
موفق باشید
یا حق - 1393/9/28

امکانات جانبی

دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل

بازدید: 22429

دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل

دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل

 

تعریف موزه :
موزه مؤسسه‌ای ‌است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند. هدف موزه‌ها، تحقیق در آثار و شواهد به ‌جای مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است.

 

معنای لغوی و اصطلاحی موزه:
نام موزه از لغت فرانسوی “Musee ” گرفته شده و به معنای مکانی است که مجموعه بزرگی از آثار باستانی و صنعتی و چیزهای گرانبها را در آن به معرض نمایش می گذارند و دانشمندان و پژوهشگران و هنرمندان و علاقه مندان از آن استفاده می کنند.
کلمه موزه را فرانسویان از لغت یونانی گرفته اند. موزه نام تپه ای در آتن بوده است که در آن عبادتگاهی برای موزه ها ساخته شده بود.
نگاهی گذرا به تاریخچه موزه و موزه داری در ایران و جهان:

تاریخچه موزه در جهان:
در دوران نوسنگی انسان مجموعه ای از صدف، گوش ماهی، نسگوینده و استخوان جانوران را گردآوری و از آن برای تزئینات استفاده می کرد.
در مراحل بعد تمدن این مجموعه ها بیانگر شیوه های اعتقادی و آیینی اقوام مختلف گردید.

تاریخچه موزه ایران:
تاریخ تشکیل اولین موزه در ایران را باید در گنجینه های گرانبهایی که باستان شناسان به دست آورده اند، جستجو کرد.

ایرانیان برای رهایی از آسیب بیگانگان گاهی گنجینه های گرانبهایی مانند کلوزر، کلماکره و مجموعه سفال آبگینه گرگان را درون چاه ها و حفره هایی پنهان می کردند.

اولین بار به دستور ناصرالدین شاه قاجار در داخلکاخ سلطنتی گلستان، تالاری به موزه اختصاص یافت که سپس همین مکان با ملحقاتی غنی تر شد و به نام موزه “همایونی” گشایش یافت.

اهداف موزه:
• گردآوری، حفظ و نمایش آثار هنری معاصر و گسترش سطح شناخت جامعه
• شناساندن هنرهای معاصر اصفهان، سایر استانهای ایران و هنر معاصر بین الملل
• عرضه و نمایش دائمی هنرهای معاصر و سایر کشورها
• آشنا نمودن مردم و خصوصاً هنرمندان با هنرهای معاصر
• برقراری ارتباط با موزه ها و مراکز حفظ، آموزش و اشاعه هنر معاصر در ایران و سایر کشورها
• برنامه ریزی و ارائه طرح های لازم برای تشویق، تحقیق و پژوهش در زمینه هنرهای معاصر
• ایجاد برنامه های آموزشی جهت آشناسازی جامعه و خصوصاً هنرمندان با هنر معاصر از طریق برگزاری جلسات سخنرانی، برنامه بازدید، گردهمایی، انتشار کتاب و مجله، امور سمعی و بصری، مرمت آثار و انجام خدمات فنی
• ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان معاصر ایران

عمده فعالیتهای موزه:
• برپایی نمایشگاههای هنری در سطوح استانی، ملی و بین المللی
• برگزاری جلسات سخنرانی و سمینارهای تخصصی در ارتباط با رشته های مختلف هنری
• گردآوری، حفظ، مرمت و نمایش آثار هنری نفیس
• آشنا نمودن مردم و هنرمندان با هنرهای معاصر
• برقراری ارتباط با موزه های و مراکز فرهنگی، هنری داخلی و خارجی
انواع موزه ها
موزه ها را به شکلهای گوناگون طبقه بندی کرده اند:
• موزه های تاریخ و باستان شناسی
• موزه های فضای باز
• موزه های مردم شناسی
• کاخ موزه ها
• موزه های هنری
• موزه های علوم و تاریخ طبیعی
• موزه های منطقه ای (محلی)
• موزه های سیار (گردشی)
• پارک موزه ها
• موزه های سلاح (نظامی)
• موزه های اندیشمندان (خانه هنرمندان)
• موزه صنایع دستی:

موزه تاریخ و باستان شناسی:
موزه تاریخ و باستان شناسی دید تاریخی دارند و بیانگر سلسله ها و دوره های تاریخی هستند. بیشتر این آثار بر اثر کاوش های باستان شناسی به دست آمده اند و بیانگر فرهنگ و تمدن گذشته و تلفیق کننده علم، هنر و دانش یک ملت یا یک قوم هستند. چنین موزه هایی مادر نیز نامیده می شوند.موزه ملی ایران ” موزه ملی” ورسای” در فرانسه و موزه تاریخ در واشنگتن از این نوع هستند.

موزه فضای باز:
موزه فضای باز با ایجاد این نوع موزه ها می توان به معرفی یافته ها و داده های مهم باستان شناسی کمک بزرگی نمود. زمانی که کاوش علمی باستان شناسی منجر به نتایج مطلوب و کشف آثار ارزشمند غیر منقول می شود و قابل انتقال به موزه ها نیست، با فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم، مکان مورد نظر را جهت بازدید عموم مهیا می نمایند.
این امر در اصطلاح به موزه فضای باز مشهور است. از جمله این موزه ها می توان به تخت جمشید در شیراز و محوطه تاریخی هگمتانه در همدان اشاره نمود.
این موزه ها در دیگر کشورها مانند چین، یونان و برخی از کشورهای اروپایی نیز معمول است. در استان خراسان محوطه تاریخی ” بندیان” در گز که دارای گچ بری های بسیار زیبایی از دوره ساسانیان است و همچنین محوطه تاریخی ” شادیاخ” نیشابور می توانند مکان مناسبی برای این امر باشند.

موزه های مردم شناسی:
موزه های مردم شناسی فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، پوشاک و سنن اجتماعی حاکم بر جامعه را نشان می دهند. موزه مردم شناسی تهران و حمام گنجعلی خان کرمان از این نوع هستند.

کاخ موزه ها:
کاخ موزه ها بنا یا اثر تاریخی هستند که از گذشتگان به دست ما رسیده و بیانگر وضعیت و نحوه زندگی صاحبان آن است .ممکن است در این بنا اشیای تاریخی و نیز آثار هنری از جمله نقاشی روی دیوار، کچ کاری و … وجود داشته باشد.
کاخ موزه ها معمولاً در مراکز حکومتی به وجود می آیند. هدف از تأسیس این موزه ها به نمایش گذاشتن اثر و بنای تاریخی و نیز عبرت آموزی است. مجموعه کاخ های سعدآبادتهران و باغ ملک آباد مشهد از این نوع موزه ها هستند.

موزه های هنری:
موزه های هنری انواع هنرهای تجسمی وتزیینی که از زیبایی شناسی بالایی بر خوردارند را به نمایش درمی آوردند و معمولأ بازدید کنندگان زیادی نیز دارند. موزه هنرهای زیبا در تهران و موزه هنرهای تزیینی در اصفهان از این نوع هستند.

موزه علوم و تاریخ طبیعی :
موزه علوم و تاریخ طبیعی تجربه های علمی بر اساس شواهد و وسایل تاریخی- طبیعی را که در بر گیرنده گونه های مختلف گیاهی به ویژه جانوان است را به نمایش می گذارند. موزه تاریخ طبیعی اصفهان و موزه علوم و تاریخ طبیعی مشهد از این نوع هستند.

موزه های محلی یا منطقه ای :
موزه های محلی یا منطقه ای بیانگر و نمودار فرهنگ یک منطقه و یا یک محله ی خاص هستند و صرفأ آثار و اشیای تاریخی همان منطقه را به نمایش می گذارند.موزه شوش، تخت جمشید و موزه توس در خراسان از این نوع هستند.

موزه های سیار:
موزه های سیار برای پیشبرد سریع اهداف فرهنگی و به دلیل عدم امکانات موجود در مناطق و شهرهای محروم شکل می گیرند. این موزه ها فرهنگ های گوناگون را در مکان های مختلف در معرض دید عموم می گذارند. اگر به این نوع موزه ها توجه کافی شود، بسیار تأثیر گذار خواهند بود.

پارک موزه ها :
پارک موزه ها به دلیل داشتن ابعاد گوناگون علمی و فرهنگی و جاذبه های تفریحی و آموزشی از اهمیت زیاد برخوردارند، چرا که مسایل زیستی و طبیعی را از نزدیک برای مردم به نمایش می گذارند.ویژگی مهم این موزه ها این است که عموم مردم می توانند از دیدن آنها بهره مند شوند.
مکان های فرهنگی، ملی و تاریخی چون آرامگاه فردوسی در مشهد، آرامگاه عطار و خیام در نیشابور می توانند مکان مناسبی برای این منظور باشند.

موزه های نظامی :
موزه های نظامی روند تاریخی انواع سلاح های نظامی و جنگی را در معرض دید همگان قرار می دهند. این نوع اشیا شامل لباس های نظامی رزمی، اسلحه و دیگر وسایل رزمی هستند.

موزه های اندیشمندان (خانه هنرمندان) :
موزه های اندیشمندان برای ارج نهادن به هنرمندان، نویسندگان، مخترعان و مفاخر جامعه، معمولأ پس از درگذشتشان در خانه شخصیشان پدید می آید و در بر گیرنده ی وسایل شخصی، وسایل کار و آثار ایشان است . است. در ایران خانه بزرگ مرد موسیقی “استاد ابوالحسن صبا” تبدیل به موزه شده و در برگیرنده تابلوهای نقاشی، تألیفات و اموال شخصی وی است.

موزه صنایع دستی: (موضوع پروژه)
تعریف:
صنایع دستی به مجموعهای از هنر-صنعت اطلاق می شود که عمدتا با استفاده از مواد اولیه بومی و انجام قسمتی از مراحل اساسی تولید, به کمک دست و ابزار دستی موجب تهیه و ساخت محصولاتی می شود که در هر واحد ان ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگرسازنده بنحوی تجلی یافته و همین عامل وجه تمایز اصلی اینگونه محصولات از مصنوعات مشابه ماشینی و کار خانه ای می باشد.

 

با این همه از آنجا که تاثیر فوق العاده سنت ها و رسوم منطقه ای در صنایع دستی بخوبی قابل رویت است تعریف مشخص و معینی به عنوان یک تعریف استاندارد از انچه صنایع دستی نامیده می شود نمی توان به دست داد ولی با توجه به تعریف فوق الذکر و سایر تعاریفی که تا کنون در این زمینه عنوان شده می توان خصوصیات زیر را برای محصولات دست ساخته قائل شد:
• حضور موثر و خلاق انسان در تولید و شکل بخشیدن به محصولات ساخته شده و امکان ایجاد تنوع و پیاده کردن طرحهای مختلف در مرحله ساخت اینگونه فراورده ها.
• تامین قسمت عمده مواد اولیه مصرفی از منابع داخلی.
• داشتن بار فرهنگی ( استفاده از طرحهای اصیل بومی و سنتی).
• عدم همانندی و تشابه فرآوردههای تولیدی .
• عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد در مقایسه با دیگر صنایع.
• دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه با سایر فعالیتهای تولیدی.
• قابلیت ایجاد و توسعه در مناطق مختلف شهری و روستایی و حتی در جوامع عشایری .
• قابلیت انتقال تجربیات و رموز و فنون تولیدی به صورت سینه به سینه .

فرش جهان نما
برای اطلاعات بیشتر به پیوست ۱ مراجعه شود.

کلیه اشکال محصولات صنایع دستی را به چند بخش طبقه بندی نموده اند که شامل بافته های داری و زیر اندازها – نساجی سنتی – بافتنی ها – رودوزی های سنتی – چاپ های سنتی – نمد مالی – حصیر بافی – سفال و سرامیک سازی – شیشه گری – هنر چوب – سنگتراشی – فرآورده های پوست و چرم – فلزگری – زیورآلات سنتی وبسیاری از دست ساخته های سنتی اقوام و مناطق مختلف ایران است که بعضا جزو شاخصه های هنری مناطق مختلف ایران محسوب می شوند .

تصاویر زیر درموزه صنایع دستی مجموعه سعد آباد می باشد.

 

تاکنون نزدیک به ۲۵۵ رشته و زیر مجموعه از تولیدات صنایع دستی در ایران معرفی شده است.

بررسی نمونه مشابه موزه فرش ایران:
معرفی و شناخت:
موزه فرش ایران در سال ۱۳۴۲ به سفارش فرح دیبا جهت نمایشگاه دائمی فرش توسط مهندس فرمانصرمایان طراحی و با همکاری شرکت های خارجی ساخته شد . این بنا در زمینی حدود یک هتکار در تقاطع خیابان های فاطمی غربی و کارگر شمالی و در مجاورت پارک لاله ساخته شده است.

زیر بنای این ساختمان ۳۴۰۰ متر مربع مشتمل بر دو تالار ، نمایشگاه دائمی و نمایشگاه موقت و دارای کتابخانه تخصصی ، فضای آموزشی کارگاه مرمت ، آمفی تئاتر و چایخانه نیز می باشد . در سال ۱۳۵۸ بنای مذکور به موزه تغییر کاربری داده شد و در ۲۲ بهمن ۱۳۶۵ رسما به عنوان موزه فرش ایران افتتاح شد.

بررسی مفاهیم و ایده های معمارانه:
گفته شده است فرم و طرح اصلی موزه برگرفته از دار قالی می باشد اما حجم بنا بیان از طرح سیاه چادرهای قشقایی دارد و به خوبی آن را به نمایش گذشته است شیوه طراحی مهندس فرمانصرمایان در بنای موزه به شیوه ی مدرن می باشد که ترکیبی محدود با مفاهیم معماری سنتی ایران مثل وجود حیاط مرکزی نیز در آن به چشم می خورد.

ستون هایی که دور تا دور بنا به صورت ریتمیک و مرتب قرار گرفته اند استحکام و پایداری خاصی را به هر بیننده یاد آوری می کنند .

بررسی چگونگی تاثیر مسائل اقلیمی بر معماری بنا:
زمین مذکور در ضلع جنوب شرقی چهار راه کارگر در خیابان فاطمی قرار گرفته است بنای موزه که با ارتفاع ۵/۱ طبقه و به رنگ سفید می باشد از دیوار ه های میله ای محوطه به خوبی نمایان است. همخوانی خاص بنا با محوطه ای سر سبز اطرافش و پارک لاله از دیگر شاخص های آن می باشد.

از جمله نشانه های معماری سنتی ایرانی در محوطه این لابی مرکزی وجود حوض آب در وسط آن می باشد .حیاط مرکزی بنا که در گذشته به صورت سر باز بوده و به عنوان محلی جهت استراحت و تجمع در نظر گرفته شده بود ولی در حال حاضر سقف آن پوشیده شده و به عنوان نمایشگاه موقت مورد استفاده قرار می گیرد .
نحوه نورگیری:
هیچ گونه باز شو یا پنجره ای در نمای دور تا دور بنا دیده نمی شود که علت آن تاثیر نامطلوب نور مستقیم و طبیعی بر روی فرش ها و دید باز دید کنندگان می باشد .
نور پردازی در موزه ی فرش از اهمیت بسیار بالایی برخورد می باشند زیرا در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی آنها از مهمترین عوامل فرسایش و پوسیدگی فرش ها خواهند بود.
بررسی چگونه استفاده ازسازه و تاسیسات:
سازه بنا مسلح می باشد. سقف کاذب سالن با طراحی خاص خود ، خودنمایی می کند در زیر این سقف کاذب سیستم های مدرن تهویه هوا ودر روی آن نور پردازی ضد یواس و مادون قرمز قرار گرفته است.

سیستم تهویه هوا در موزه ی فرش از اهمیت بسیار بالایی برخورد می باشند زیرا در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی آنها از مهمترین عوامل فرسایش و پوسیدگی فرش ها خواهند بود.
بررسی نمونه مشابه موزه ملی ایران:

معرفی و شناخت عملکردها :
مجموعه “موزه ملی ایران” بعنوان موزه مادر کشور در بر دارنده بیشترین یافته های باستانشناسی در زمینه تاریخ ،فرهنگ،هنر و تمدن ایرانی و آثار مرتبط با آن ،از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی است،این مجموعه شامل دو موزه “ایران باستان “و “ایران دوران اسلامی “است.

موزه ایران باستان اولین بنای موزه ای کشور در سال ۱۳۱۲ خورشیدی با طراحی و نظارت “آندره گدار” (معمار فرانسوی )و “عباسعلی معمار” و “استاد مراد تبریزی “در فضایی به مساحت یازده هزار متر مربع و در سه طبقه ساخته شد و در سال۱۳۱۶ خورشیدی گشایش یافت ،طراحی و نمای آن بر گرفته از “تاق کسرا”(بنای دوره ساسانی )است.
در سال ۱۳۷۵ خورشیدی آثار اسلامی از طبقه دوم موزه ایران باستان به ساختمانی مجزا در شرق مجموعه منتقل شد و از همان زمان موزه ایران باستان و موزه ایران دوران اسلامی در یک مجموعه با نام کلی “موزه ملی ایران ” تغییر نام داد .
نمایش آثار فرهنگی در موزه ایران باستان بر پایه توالی زمان ،فرهنگی و پیدایی حکومت ها است،گستره ی زمانی این اشیا از دوره ی پارینه سنگی (نزدیک به یک میلیونسال پیش) تا پایان دوره ی ساسانی را در بر می گیرد.

این بنا با هدف نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان ،معرفی و نمایش و انتقال میراث آنها به آیندگان ،ایجاد و تقویت تفاهم میان اقوام و ملل ،شناخت و نمایش سهم آنها در فرهنگ و تمدن جهانی ،کمک و تلاش در بهبود و افزایش میزان دانش عمومی مردم،به ویژه پژوهشگران بر پا شده است .
بررسی مفاهیم وایده های معمارانه:(حجم کل”نماها”برش”ترکیب بندی)
ساختمان موزه در واقع حجمی مکعب مستطیل است که از سه قسمت تشکیل شده است .
ورودی آ ن از یک تاق بزرگ ساسانی که یاد آور قصر های ساسانی خصوصاً در فیروز آباد فارس است و با ابهت خود را در مجموعه ی شهری بیان می کند ،صورت می پذیرد .

حجم مستطیل شکل موزه دارای ابعاد ۳۴ × ۱۰۰ متر بوده و از سه قسمت ورودی،فضای نمایش اشیا و فضای اداری تشکیل شده است که با شکست هایی در نمای جانبی ،درازی آن تعدیل شده است
.

بررسی چگونگی تاثیر مسائل اقلیمی بر معماری بنا :
این بنا در ابتدای خیابان امام خمینی (مجموعه ی تاریخی باغ ملی،خیابان پروفسور رولن )تهران واقع است و به علت وجود بادهای شمالی ، معماری آن به صورت شرق و غرب طراحی شده است .

این ساختمان دارای حیاط مرکزی می باشد که بخشی از نورگیری از اینجا انجام می شود و همچنین از باد های مزاحم جلوگیری می کند.

بررسی نحوه نورگیری:
سالن اصلی موزه به طول ۶۱ متر و عرض ۳۴ متر طراحی شده و دارای نورگیر داخلی(حیاط مرکزی)به ابعاد ۱۶×۱۶ متر است و نور مناسبی به فضای اصلی سالن می رساند .

 

در دیوارهای جانبی شرقی و غربی ،پنجره های باریک و بلندی قرار دارد که ریتمی یکسان و تکراری را در امتداد سالن ایجاد می کند .

بررسی مصالح:
بنا بر روی سکویی از سنک تراورتن سفید تراشیده به ارتفاع ۵/۱ متر از سطح خیابان قرار گرفته همین سنگ سفید به صورت قرنیز ضخیم که کلاف بالای ساختمان است، نقطه اختتام سقف را مشخص می کند. جرزهای آجری دیوارهای خارجی از روی این سکو تا زیر قرنیز بام ادامه می یابند.

در بالای قرنیز سنگی، جان پناه آجری، ارتفاع ۱۲ متری بنا را به پایان می رساند. گدار هر قدر که در توان داشته، آجرکاری و جزئیات آن را در بنا غنی تر کرده است.
بررسی سازه بنا:
در زیبا شناختی این ساختمان طراح با ترکیبی میان بافت ساده با فرم هندسی و سنتی توانسته ساختار حدی از معماری سنتی و مدرن خلق نماید. سازه این بنا مسلح می باشد وبا استفاده از منحنی پایداری خلق نموده است .

دراین ساختمان طراح با بداعت های خاص توانسته ارتباط صحیح و جستجوگردر ساختمان ایجاد نماید.
عناصر فضایی موزه:
بخش های مختلف موزه:

۱-تالار ورودی
درهای ورودی موزه ها باید طوری در طراحی لحاظ شوند که محافظت و کنترل آن برای نگهبانان به آسانی صورت گیرد.
وضع مطلوب آن است که موزه یک در ورودی عمومی و اصلی داشته باشد و توسط چراغ یا علامت های دیگر کاملاً مشخص باشد. این در به لابی موزه منتهی شود.
در یا (درهای)ورودی موزه باید به لحاظ تزئینات ساده و با سبک معماری بومی و معمول در جامعه هماهنگ باشد. همچنین اندازه آن باید چنان باشد که در هر لحظه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان بتوانند به آسانی از آن عبور کنند.

۲-لابی و عناصر وابسته به آن:
گیشه ی فروض بلیط
فضای انتظار و نشمین
گالری ها یا تالارهای نمایش آثار:

 

۲-۱-گیشه ی فروش بلیط:
گیشه در موزه باید در مکانی باشد که دید کافی به فضای خارج داشته باشد و در جایی باشد که فضای لازم برای صف مربوط به آن فراهم گردد، و مردم در معابر عمومی تجمع نکرده و همچنین مانع ورود و خروج مردم از موزه نشوند.
در گیشه بهتر است به درون سالن انتظار باشد، ولی این در نباید طوری باشد که با باز شدن آن درون گیشه در معرض دید قرار گیرد. سطح آن به ازای هر نفر باید حداقل ۳متر مربع باشد.

۲-۲فضای انتظار و نشیمن:
این فضاها باید به گونه ای ساخته و تزئین شود که نظر مردم را جلب نموده و طرف نوع موزه باشد. زیرا این اتاق نخستین بخش موزه است که بازدید کننده به آن وارد می شود.
محوطه ورودی نباید آنقدر وسعت داشته باشد که بازدید کننده در آنجا احساس غریبی و گم شدن نماید و از سوی دیگر باید آنقدر وسعت داشته باشد که گروه های بازدید کننده به راحتی در آن گرد آمده و از آنجا به سوی تالارهای نمایش حرکت کنند. این محوطه نباید از میز و صندلی و دیگر وسایل انباشت، فقط چند صندلی یا یکی دو نیمکت کافی است. و به عبارتی به ازای هر ۱۰۰نفر بازدید کننده ۱۰صندلی در نظر گرفت.
نقشه دیداری راهنمای موزه نیز باید در این قسمت نصب شود. جزوه های راهنمای موزه را نیز می توان بر روی میزهای کوچکی در این محل قرار داد. ساعت دیواری، تلفن عمومی، اینترنت و حتی صندوق پست نیز از وسایل ضروری این محوطه است. مطلوب ترین و مناسب ترین رابطه بین محوطه ی ورودی و تالارهای نمایش را می توان توسط دو در به دو طرف ساختمان که تالارهای نمایش در آن واقع هستند برقرار کرد.
وجود این دو در تردد در تالارها نظارت بر آنها را آسان می سازد. در موزه هایی که ورود و خروج به وسیله ی دستگاههای الکترونیکی کنترل می شود. تجهیزات مربوط را می توان در محوطه ای که دو در اصلی تالارها از آن منشعب می شوند تعبیه نمود.

۲-۳-گالری ها یا تالارهای نمایش آثار
امروزه به هنگام احداث موزه ها سعی می شود که تالارهای نمایش منعطف باشند، به این معنا که به نحوی ساخته شوند که بتوان در آنها به آسانی تغییراتی ایجاد کرد و شکل و اندازه آنها را در صورت نیاز تغییر داد، هر چند در این تغییرات چارچوب کلی اتاق ها، ورودی و خروجی ها، سیستم روشنایی و ابزارهای فنی دیگری همچون دزدگیر، تهویه و غیره تغییر نخواهد کرد.

برای انعطاف پذیر بودن تالارهی نمایش می توان از ویولدها یا پانل های سبک که در یکدیگر قفل می شوند استفاده کرد، اما در بسیاری از موزه ها استفاده از پانل متداول نیست بلکه به همان روش سنتی تالارهای ثابت توجه می شود که در آنها فقط اشیاء ثابت برای نمایش عرضه می گردند.
درهای ورودی تالار نباید متعدد باشد و همچنین چندین تالار نباید به موازات یکدیگر ساخته شوند زیرا در این صورت احتمال گم کردن راه برای بازدید کننده زیاد می شود. در صورتی که چند تالار در دو طرف قرار دارد، توصیه می شود که یک راهرو در میانشان قرار گیرد تا بازدیدکنندگان بتوانند از طریق آن به آسانی از یک تالار به تالار دیگر بروند.

۳-ویترین :اشیاء در تالارهای نمایش موزه در داخل ویترین تنظیم می شوند. ویترین ها نیز باید همانند تالارها منعطف و قابل تغییر باشند.
شکل و ترکیب ویترین ها-که اغلب عمودی است-بستگی به احتیاجات موزه و نوع کاربردی آن دارد، ولی گاه ماهیت اشیاء و یا شکل و ابعاد آنها ایجاب می کند که در ویترین ها ی افقی سامان یابند.
جنس شیشه ی ویترین باید محکم و نشکن و شفاف باشد و توسط ابزار و یراق لازم نسبت به گرد و خاک و حشرات موذی نفوذناپذیر باشد. همچنین توجه به شکل، طرح، جنس و زهوارها، رنگ و سهولت نظافت آنها نیز ضروری است.

 

 

دانلود پروژه در این صفحه


می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: 16 / 6 / 1393 ساعت: 15:9 منتشر شده است

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظرات()

نظرات

این نظر توسط سودا در تاریخ 1395/8/14/5 و 18:01 دقیقه ارسال شده است

<-CommentGAvator->

ببخشید این موزه کجاس؟
پاسخ: با سلام دوست عزیز این موزه برای مکان خاصی نیست، طراحی شده مهندسین سایت بروزکد هستش.


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 567
کل نظرات کل نظرات : 118
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 338

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 201
بازدید دیروز بازدید دیروز : 7707
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 20
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 771
آي پي امروز آي پي امروز : 67
آي پي ديروز آي پي ديروز : 2569
بازدید هفته بازدید هفته : 14984
بازدید ماه بازدید ماه : 95503
بازدید سال بازدید سال : 167729
بازدید کلی بازدید کلی : 2008225

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.139.97.157
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

 سایت بروزمعماران برتر
(خوش آمدید) بازدید کنندگان محترم درانتهای هر بازدید نظر های خود را ذکر فرمایید"با تشکر......... (مدیر : admin)

مطالب پربازدید

دانلود پروژه های معماری دانلود پروژه های معماری
دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1) دانلود نقشه های کامل یک فرهنگسرا شامل 3dو نقشه های کامل.فرهنگسرا شماره (1)
دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل) دانلود نقشه های اتوکدی دانشکده معماری(نما.برش.پلان.سایت.وجزیات کامل)
دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت دانلود پروژه معماری مديريت و تشكيلات كارگاهي با فرمت پاور پوینت
دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا دانلود پروژه تحليل موزه ميلواكي اثر كالاتراوا
دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای دانلود رایگان نقشه های کامل فرهنگسرا حرفه ای
دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان) دانلود نقشه های کامل مهد کودک(پلان ها .نما.برش.سایت پلان)
دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری دوره رنسانس با فرمت پاورپوینت
دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها دانلود نقشه فرهنگسرای زیبا و شیت بندی شده شامل پلان ها،نما،برش،سایت،پرسپکتیو ها
دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg دانلود پلان مدرسه و هنرستان با فرمت dwg
دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2  پاورپوینت دانلود پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی2 پاورپوینت
دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری دانلود پروژه ترکیب احجام در معماری
ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس ریچارد میر خانه داگلاس و کارهای مشهورش....فروش ...دریافت نمره الف کلاس
دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل دانلود نقشه های اتوکدی کامل موزه موسیقی .پلان.نما.برش.سایت.کامل
دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری بررسي نمونه پلان هاي مجتمع مسکونی با فرمت پاورپوینت
دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر دانلود پروژه معماری انسان.طبیعت.معماری درتمدن مصر
دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت دانلود پروژه معماری محوطه سازی درس عناصر جزئیات با فرمت پاورپوینت
دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1 دانلود نقشه های کامل اتوکدی مجموعه مجتمع مسکونی 1
دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا دانلود پروژه معماری تجزیه تحلیل فیزیکی فضاهای کلی یک فرهنگ سرا
پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف پروژه پاور پوینت زاها حدید برج لیلیوم کاملا تکمیل برای دریافت نمره الف

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



پشتیبانی

جلوگیری از کپی کردن مطالب

مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند