دانلود پروژه بررسی چند نمونه مدرسه راهنمایی
دانلود پروژه بررسی چند نمونه مدرسه راهنمایی
توضیحات:پروژه بررسی چند نمونه مدرسه راهنمایی
مدارس راهنمایی مدن آلپاین
جانمایی سایت : آمریکا
مساحت : 187500
رده سنی : بین 9-7 سال
ظرفیت : 1500 نفر
مدرسه واسطه somerset
موقعیت سایت : آمریکا
مساحت : 78000
رده سنی :بین 6-7 سال
ظرفیت :600 نفر
مدرسه راهنمایی مصلی نژاد
موقعیت سایت : مشهد
رده سنی : بین 14-12
جنسیت : دختر
نظرات در رابطه با مدرسه مصلی نژاد
nفضاهای دوست داشتنی و مناسب :
سالن اجتماعات
آزمایشگاه
کتابخانه
باغچه های حیاط
فضای راهرو ها
nفضاهای نا مناسب :
سالن غذاخوری کوچک
دستشویی و توالت به بنای مدرسه دور است
کمبود درخت و عدم وجود سایه در حیاط در روزهای آفتابی گرم
nپیشنهادات دانش آموزان :
ایجاد یک فضای نمازخانه
قراردادن صندلی در حیاط
کاشت بیشتر درختان برای ایجاد سایه
nارزیابی کلی :
بطور کلی مدرسه راهنمایی مصلی نژاد ( و همه مدارس راهنمایی و دبیرستان وابسته به بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در مشهد ) از لحاظ اصول زیبائی شناسی و معماری , مقیاس وتناسبات و ... از وضیعت بهتری نسبت به تمامی مدارس مشهد
( حتی مدرسه تیزهوشان ) برخوردارند و شاید یکی از بهترین نمونه های ساخته شده در سطح کشور باشند .
مدرسه
- برای روستایی به این نام به مدرسه (روستا) رجوع کنید.
مدرسه مکان آموزشی است که برای آموزش دانش آموزان تحت رهبری معلمان طراحی شده است. در زبان امروزی به مکانهای آموزشی پائینتر از سطح آموزش عالی که، آموزش عمومی در آنها صورت میگیرد، گفته میشود.
اکثر کشورها سیستم آموزشی خاصی دارند، که طبق این سیستم شرکت در مدارس اجباری میباشد. نام مدارس در کشورهای مختلف متفاوت است که عموما شامل مدارس ابتدایی برای کودکان و راهنمایی برای نوجوانانی که تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند، میشود.
در ایران مدرسهها در سه گروه دبستان، راهنمایی و دبیرستان (هنرستانها، از نظر مقطع، برابر با دبیرستانها هستند) هستند. در مدرسه کسانی هستند که مسئولیتهایی را بر عهده دارند مانند مدیر که ریاست مدرسه را بر عهده دارد و معاونهای آموزشی، تربیتی (پرورشی)، فناوری و آموزگاران. مدرسه زیر نظر ادارهٔ اموزش و پرورش هر شهر اداره میشود. بجز این مدارس دانش آموزان میتوانند برای یادگیری به مراکز دیگری قبل یا بعد از تحصیلات ابتدایی و راهنمایی مراجعه کنند.
کودکستانها و مهدکودکها که قبل از مدارس ابتدایی هستند برای کودکان بسیار کوچک (عموما بین ۳ تا ۵ سال) مورد استفاده قرار میگیرند. بعد از مدارس راهنمایی و دبیرستان دانش آموزان به دانشگاه برای تحصیلات عالی میروند. همچنین مدارس غیر انتفاعی وجود دارند که زمانی ساخته میشوند که دولت نمیتواند از تحصیلات (رشته) خاص پشتیبانی کند یا وسایل آزمایشگاهی مناسبی را در اختیار دانش آموزان قرار نمیدهد. اولین مدرسه در تاریخ مدرن ایران، مدرسه دارالفنون بود که میرزا تقی خان امیر کبیر آن را در زمان ناصرالدین شاه تاسیس نمود.
ویژگیهای مدارس خوب
والدین همیشه به دنبال یافتن مدرسهای خوب برای تحصیل فرزند خود هستند. در زیر چند ویژگی یک مدرسهٔ خوب بیان میگردد.
۱- مدیر مدرسه خوب دارای برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه فعالیتها و ... میباشد. ۲- عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستند. ۳- معلمین از سواد کافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند. ۴- تعامل مناسبی بین عوامل آموزشگاه و دانش آموزان و اولیاء برقرار است. ۵- نظام مشاورهای مدرسه خوب، کارا و اثربخش است. ۶ - مدرسه خوب دانش آموز را با مهارتهای زندگی آشنا میکند به نحوی که به راحتی میتواند، وارد جامعه شود. ۷ - در مدرسه خوب، میراث فرهنگی، وطن دوستی، احترام به نیاکان و تاریخ و پرچم و ... گرامی داشته می شو د. ۸- فضای آموزشی مدرسه خوب (کلاس درس) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرک و جذاب است. ۹- فضای فرهنگی، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش آموزان مهیا میباشد. ۱۰- مدرسه خوب به شکوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزان اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امکانات ورزشی کوشا میباشد. ۱۱- در مدرسه خوب فضای نمازخانه رغبت انگیز، سالنها وسیع و تمیز، سرویسهای بهداشتی تمیز و استاندارد میباشد. ۱۲- مدرسه خوب به بهداشت روحی دانش آموزان توجه کافی دارد و با ایجاد کتابخانه، آزمایشگاه، اتاق خلاقیت و سالن سمعی و بصری در جهت تامین آن میکوشد. ۱۳- محیط آموزشی گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری است. ۱۴-گوش کردن به حرف معلم و دانستن درس. و ...
این مطلب برداشتی آزاد از مقالهای در سایت مدرسه آنلاین است
مدارس سنتی سواحل خلیج فارس
در سواحل جنوبی نیز مدارس از نظر شکل کالبدی و نوع مصالح همانند مساجد میباشند و همان تمهیداتی که جهت فراهم نمودن شرایط آسایش برای مساجد انجام میشد، برای مدارس نیز صورت میگرفت. این تمهیدات که در بناهایی با حیاط مرکزی و یا حیاط در یک سمت بنا بکار گرفته شدهاند شامل: ارتفاع زیاد فضاهای مسکونی، بادگیرهای حجیم چهار طرفه، کوران دو طرفه هوا در داخل بنا، ایوانهای عریض و مرتفع، پنجرههای بلند و استفاده از نسیم شبانه روز بین دریا و خشکی میباشند.
همان اختلافی که بین مساجد سنی و شیعه دیده میشود، بین مدارس علمیه این دو مذهب نیز وجود دارد. مدارس اهل سنت دارای یک منار دو ماذنه است و قوسها و ترئینات آن به ابنیه مذهبی جنوب خلیج فارس بیشتر شباهت دارد.
مدارس سنتی سواحل جنوبی دریای خزر
مدارس در سواحل جنوبی دریای خزر مانند مساجد، اکثرا به صورت حیاط مرکزی و درون گرا ساخته میشدند. البته به لحاظ جلوگیری از راکد ماندن هوای مرطوب و سنگین در صحن مدرسه و فضاهای اطراف آن سعی میشد باز شوهایی بر روی بدنه خارجی مدرسه قرار داده شود تا جابجایی و کوران هوا میسر گردد. مسجد جامع گرگان و مسجد جامع بابل هر دو به صورت مسجد مدرسه از نوع حیاط مرکزی و مدرسه علمیه سلیمان خان در ساری با حیاط مرکزی مستقل ساخته شدهاند. مسجد مدرسه چها سوق در مجاور بازار قدیم بابل نیز به صورت حیاط مرکزی است و در یک ضلع آن مسجد و در ضلع دیگر آن اتاقهای طلاب واقع است. ایوان سرتاسری در جلوی حجرههای طلاب به عنوان یک فضای سر پوشیده که جابجایی هوا در آن تا حدی برقرار است، در طی ماههای گرم سال مورد استفادهٔ طلاب قرار میگیرد. این ساختمان مربوط به |دورهٔ صفویه است و در عهد قاجاریه تجدید بنا شده است. مصالح مورد استفاده و شکل کلی ساختمان مدارس در این سواحل همانند مساجد است و تنها تفاوت آن از لحاظ کالبدی، حجرههای طلاب است که در دور حیاط مرکزی جهت اقامت طلاب ساخته شده است.
پلان مدارس
معمولا ۵ نوع پلان اصلی برای مدارس مورد قبول واقع شدهاند:
- پلان فشرده
- پلان حیاط دار
- پلان شعاعی
- پلان خطی
- پلان ارگانیک
اصول طراحی مدرسه
هر طرحی دارای اصول اولیه است که این اصول خلاقیت در طرح را از بین نمیبرد بلکه طرح را از آشفتگی میرهاند.
مهمترین خصوصیاتی که در ساختار کلی یک مدرسه میتواند مورد توجه قرار گیرد در زیر ذکر شده است:
- الگوهای سازماندهی مختلف و تلفیق آنها
- فضاهای عمومی و ارتباط با جامعه (که معمولا در مجاورت ورودی ساختمان مدرسه هستند.)
- ناحیههای مختلف فضایی (مانند ناحیه کلاسها، ناحیه فضاهای عمومی، ناحیه فضاهای باز بیرونی و...)
- نقش راهروها به عنوان مسیر و هسته سازماندهنده، نقاط تاکید مسیر (ابتدا و انتهای مسیر)، فضاهای همجوار مسیر، فضاهای درون مسیر و مانند آن.
- فضاهای باز بیرونی (به صورت درون گرا یا یرون گرا).
- استفاده از دسته فضاها و تشکیل واحدهای همجوار فضایی که خصوصا در سازماندهی کلاسها موثر است.
و دیگر توضیحات.....................................................
دانلود پروژه ها در این صفحه
تعداد صفحات:69
این مطلب در تاریخ: 19 / 11 / 1393 ساعت: 14:20 منتشر شده است
برچسب ها : http://broozcad,ir/, power point٬ PowerPoint, آتلیه, آتلیه ترسیم فنی, آتلیه در ک و بیان, آزمایش گاهها, آموزشی٬, اتاق امور٬, اتاق مدیر, اتاق معاونام, اتاق معلمان, اتلیه طراحی معماری, بررسی نمونه پلان های مدرسه٬ بررسی پلان ها, بررسی چند نمونه مدرسه راهنمایی,, برسی پلان مدرسه, برسی پلان های مدرسه راهنمایی, تحقیق معماری, تقسیم بندی فضای اموزشی, حسابدار و جلسات عمومی٬ خرید٬ دانلود, دانلود رایگان, دانلود پروژه بررسی, رایگان, رساله نهایی,٬ رشته معماری, طراحی معماری, عکس, عکس برداری, فروش, ماکت, مجانی, مدرسه راهنمایی امام رضا, مدرسه راهنمایی مدن الپاین,مدرسه راهنمایی مصلی نژاد, مدرسه واسطه, مشاوره و پرورشی٬, معرفی و بررسی چند نمونه مدرسه راهنمایی, معلمانپ, معماري, مقطع, نقشه٬ همراه با تصاویر,, پاوئرپوینت مطالعات تطبیقی, پاورپوينت, پاورپوينت مطالعات تطبيقي (بررسي چند نمونه مدرسه راهنمايي), پاورپوینت برسی پلان های مدرسه راهنمایی٬, پاورپوینت قواعد و معیار های فضای اموزشی, پاورپوینت معماری, پروژه بررسی چند نمونه مدرسه, پلان,٬ پلان های مدرسه, کارگاه, کارگاه ماکت و عکس برداری, کلاس های عمومی و سمعی بصری, کلاس های کامپیوتر,